Mnogo različitih vrsta guma
Guma je puno više od gume ispunjene zrakom. To je složen inženjerski proizvod koji dolazi u mnogim oblicima i različitih vrsta guma te su dizajnirane za suočavanje s nizom izazova. Evo gdje ćemo proći kroz različite vrste guma na tržištu i specifične prednosti koje mogu ponuditi vašem vozilu.
- Ljetne gume imaju posebnu gumenu smjesu koja pruža izvrsno prianjanje i upravljanje kako na suhim tako i na mokrim cestama u toplijim uvjetima.
- Zimske gume pružaju izvanredno prianjanje na cestama prekrivenim snijegom i ledom, kao i mokrim cestama u hladnim uvjetima.
- Gume za sve sezone kombiniraju karakteristike kako ljetnih tako i zimskih guma u hibridno rješenje s prednostima oba.
- Gume za 4×4 vozila imaju bolje prianjanje na teškim terenima poput blata, trave i snijega, bez zapunjavanja područja gazećeg sloja.
Postoje dvije ključne oblasti gdje se jedan tip razlikuje od drugih različitih vrsta guma – gumena smjesa i uzorak gazećeg sloja. Te se razlike određuju okolinom i uvjetima u kojima se guma koristi. Ako se primjeni prava tehnologija guma, možete biti sigurni da će kotači vašeg automobila ili kamiona imati izvanredno upravljanje i prianjanje.
Ljetne gume - po ljetnim uvjetima
Ljetne gume imaju posebnu gumenu smjesu koja pruža izvrsno prianjanje i upravljanje kako na suhim tako i na mokrim cestama u toplim uvjetima. Također imaju smanjen otpor kotrljanja, što omogućuje veću učinkovitost goriva i manje generiranja buke na cesti.
Dekorativni uzorak na ljetnoj gumi je jednostavniji od zimske gume. Ima manje utora za odvod vode, čime se maksimizira kontakt sa cestom. Kao rezultat toga, vozilo ima izvanredno prianjanje i kočenje tijekom suhih ljetnih mjeseci.
Međutim, iste karakteristike – jedinstvena gumena smjesa i jednostavan dizajn gazećeg sloja – čine ljetne gume neprimjerenima za vožnju zimi. Kada temperatura padne ispod 7 Celzijevih stupnjeva (45 stupnjeva Fahrenheita), smjesa postaje tvrda i krhka. A dizajn gazećeg sloja ne može adekvatno rukovati snijegom ili ledom.
Zimske gume - po zimskim uvjetima
Zimske gume pružaju izvanredno prianjanje na cestama pokrivenim snijegom i ledom, kao i na mokrim cestama u hladnim uvjetima.
Gumena smjesa gazećeg sloja zimske gume sadrži više prirodne gume. Zato se ne stvrdne kada temperatura padne ispod 7 Celzijevih stupnjeva (45 stupnjeva Farenheita). Umjesto toga, ostaje fleksibilna i pokretljiva u hladnim klimama kako bi se smanjila zaustavna udaljenost pri kočenju.
Dizajn gazećeg sloja ima dublje blokove koji će se zavući u snijeg i led kako bi pružili veće prianjanje. Zimska guma također ima puno utora. Oni su odlični za čišćenje vode i bljuzgavice s puta i smanjenje rizika od akvaplaninga.
Međutim, zimske gume ne bi trebale se koristiti tijekom ljetne sezone. Smjesa je previše mekana za suhu asfalt, što znači da će se brže trošiti. Osim toga, povećani otpor kotrljanja rezultirat će većom potrošnjom goriva i bukom na cesti.
Gume za sve sezone - po svim umjerenim uvjetima
Gume za sve sezone kombiniraju karakteristike kako ljetnih tako i zimskih guma, nudeći hibridno rješenje s prednostima oba tipa. Za vozače koji žive u područjima s blagim zimskim uvjetima (temperatura rijetko pada ispod nule), gume za sve sezone mogu biti alternativa. Naše gume za sve sezone nude sigurnost i vrhunske performanse. Osim toga, vozači mogu uštedjeti novac i vrijeme, te smanjiti napor potreban za sezonsku zamjenu guma. Ali uvijek zapamtite da su ljetne i zimske gume specifično prilagođene odgovarajućim uvjetima.
Ako niste sigurni u odabir pravilne gume, molimo kontaktirajte nas za osobni savjet.
Gume s tehnologijom "vožnja nakon probijanja"
Gume s tehnologijom “vožnja nakon probijanja” jedno su od najvećih izuma u automobilskoj industriji. Još od pojave pneumatske gume ili prijelaza s dijagonalnih na radijalne gume. Zašto je to toliko revolucionarno? U slučaju probijanja ili naglog pada tlaka u gumi, guma s tehnologijom “vožnja nakon probijanja” ostaje potpuno funkcionalna. Sve dok vozač sigurno ne stigne kući ili do najbliže garaže.
Funkcionalnost gume s tehnologijom “vožnja nakon probijanja” osigurava snažni i debeli ojačani bočni zidovi tako da ih se može privremeno voziti nakon probijanja. Općenito, trebali biste moći prijeći do 80 kilometara (50 milja) s probušenom gumom s tehnologijom “vožnja nakon probijanja”. Ali imajte na umu da ih nije moguće popraviti i da ih morate zamijeniti novom gumom što je prije moguće.
Gume za 4x4 vozila
Gume za 4×4 vozila imaju razmješteniji uzorak gazećeg sloja od konvencionalnih automobilskih guma, uglavnom veći blok gazećeg sloja i dublje utori gume. Standardne gume loše se ponašaju na površinama poput blatnog tla jer se utori brzo pune blatom i kotač počinje beskorisno vrtjeti, kopajući gumu sve dublje i dublje u rupu. Za usporedbu, gume za 4×4 vozila imaju bolje prianjanje na teškim terenima poput blata, trave i snijega, bez zapunjavanja područja gazećeg sloja.