Michelin CrossClimate 2 već dugo vremena drži titulu najboljeg cjelogodišnjeg gumi, pobjeđujući na više testova nego bilo koja druga guma u svojoj kategoriji, uključujući i testove poznate web stranice TyreReviews tijekom posljednje 3 godine!
Međutim, od prošlogodišnjeg testa na tržištu su se pojavile ne jedna, ne dvije, već tri nove premium cjelogodišnje gume, sve s ciljem da svrgnu CrossClimate 2 s vrha kategorije.
Naravno, TyreReviews je provjerio mogu li nove gume iz Bridgestonea, Continentala i Pirellija parirati Michelinu, pa su, kao i uvijek, testirali sve, uključujući trošenje, kako bi vidjeli koja je najbolja! Dodali su i nekoliko guma iz Dunlopa i Yokohame, jer zašto ne.
Mogu li ove nove gume stvarno izazvati CrossClimate 2, ili će sve ostati u sjeni? Nastavite čitati kako biste saznali!
Besplatna montaža
Mokra podloga
Kao što TyreReviews često ističe, performanse guma na mokroj podlozi ključne su za cjelogodišnje gume.
Ovaj put su testirali i jednu budžetsku gumu, koja se pokazala izuzetno lošom. Na testnoj stazi bilo je teško zadržati stabilnost vozila, čak i s automobilom poput Golfa 1.4. Na vozilu sa stražnjim pogonom to bi bilo gotovo nemoguće.
Što se tiče ostalih guma, većina se pokazala solidnom na mokroj podlozi. Yokohama i Michelin bile su nešto sporije, s izraženim podupravljanjem, a Yokohama je imala posebno mekan osjećaj pri upravljanju. Ipak, obje su bile dovoljno pouzdane.
Bridgestone i Dunlop pokazali su se nešto boljima, s tim da je Bridgestone svojim ponašanjem na mokroj podlozi podsjećao na Michelin. Iako je imao odlično prianjanje, nije pružao najbolju ravnotežu na stazi, ali bi bio siguran izbor za cestovnu vožnju.
Dunlop, jedina asimetrična guma u grupi, nosi riječ “sport” u svom nazivu, ali se nije posebno isticala kao sportska guma. Bila je ugodna za vožnju i predvidljiva, ali nije nudila sportski osjećaj u usporedbi s ostalima.
Na kraju, pobjedu su podijelile dvije gume – nova Pirelli i Continental. Pirelli je pružila sportski osjećaj u vožnji, s neutralnom ravnotežom, dok je Continental bio bolje izbalansiran pri višim brzinama. Continental je bio malo sporiji pri upravljanju, ali je pružao bolji osjećaj sigurnosti i kontrolu na granici izdržljivosti.
Što se tiče izuzetno važnog kočenja, Bridgestone se pokazao izvanrednim, ostvarivši prednost od gotovo jednog metra u odnosu na drugo mjesto, koje je zauzeo novi Continental. Continental je također bio preko metar ispred trećeplasiranog Pirellija. Impresivan rezultat za Bridgestone.
S druge strane, budžetska guma ponovno je bila zastrašujuće loša. Dok bi vas Bridgestone već zaustavio, na budžetskoj gumi još biste se kretali brzinom od 45,1 km/h, pri kočenju s brzine od samo 80 km/h – više od polovice brzine.
Niti jedna od testiranih guma nije imala ozbiljnih problema s akvaplaningom tijekom testiranja upravljanja na mokroj podlozi. Međutim, Pirelli se ponovno istaknula u testu akvaplaninga, s jasnom prednošću ispred ostalih, dok su Bridgestone i Michelin slijedili odmah iza nje.
suha podloga
Budući da su ovo 16-inčne cjelogodišnje gume, ukupno vrijeme kruga na suhoj podlozi nije najvažniji faktor. Mnogo je važnije kako gume koče, ali TyreReviews je proveo i dosta testova na odziv upravljanja i agresivne promjene traka kako bi se provjerilo kako se ponašaju u svakodnevnim uvjetima. Naravno, testirali su i rukovanje na suhoj stazi jer je to uvijek zanimljivo.
Najsporija na stazi bila je Fronway. Tijekom promjena traka zapravo se činila dosta dobrom, s direktnijim osjećajem u odnosu na druge, ali na stazi je pokazivala izrazito bučno podupravljanje, što je bilo gotovo komično.
Što se tiče ostalih guma, bile su prilično slične u upravljanju i promjenama traka. Yokohama i Michelin pokazale su nešto izraženije podupravljanje tijekom kruga, iako je Michelin imala jedan od najboljih osjećaja pri upravljanju ispod granice izdržljivosti.
Bridgestone je bio malo neodređen oko središnjeg dijela upravljanja, što mi se nije svidjelo, ali jednom kada biste počeli skretati, bio je reaktivan i sportski, što mi se dopalo. Iako nisam siguran je li mi bio najdraži, bio je vrlo dobra guma, brz na stazi i s dobrim kočenjem.
Continental i Dunlop imali su slična vremena po krugu. Asimetrični uzorak Dunlopa reagirao je brzo, što je bilo izvrsno, ali gumi je trebala sekunda da se stabilizira na bočnim zidovima. Continental je bio pravi užitak za vožnju, jedna od rijetkih guma na kojoj ste stvarno osjećali kontrolu tijekom rukovanja. Automobil je dobro reagirao na inpute volana i gasa, što je ostavilo dojam izvrsne upravljivosti.
Najbrža i moja omiljena guma ispod granice izdržljivosti bila je Pirelli. Ne samo da je bila najstabilnija tijekom promjena traka, već je imala i jedan od najboljih osjećaja upravljanja. Na stazi se osjećala gotovo kao ljetna guma, što je idealno za cjelogodišnje gume. Sjajan posao Pirelli, nova SF3 guma pokazuje se kao izvanredna, ali pohvale idu i za Continental, Dunlop i Bridgestone.
Testovi kočenja na suhoj podlozi ponovno su potvrdili da je Pirelli najbolja guma za suhe uvjete, s više od metra prednosti u odnosu na sljedeću, koja je bila Bridgestone. To znači da je Michelin, inače poznata po odličnim rezultatima u kočenju na suhom, zauzela tek treće mjesto, s nešto većim razmakom u odnosu na preostale četiri gume.
Kao i kod testiranja na mokroj podlozi, izračun rezidualne brzine jasno je pokazao razliku – najlošija guma u skupini još uvijek se kretala brzinom od gotovo 40 km/h u trenutku kada su najbolje gume već bile potpuno zaustavljene.
snježna podloga
Dobre vijesti su da su sve cjelogodišnje gume, osim možda Dunlopa, ponovno dobro performirale na snijegu. Iako Dunlop nije bio loš, kao jedina asimetrična guma u grupi pokazala je zašto većina guma sada ima usmjereni uzorak – asimetrične gume imaju problema na snijegu. Dunlop je bio najsporiji na stazi i dao Golfu, inače stabilnom autu, dosta nestabilan stražnji kraj. Zabavan izbor ako tražite izazov, ali ne i najbolji za svakodnevnu cestovnu vožnju.
Bridgestone je bio sljedeći. Na snijegu se osjećao vrlo udobno, što je pomalo neobično, a upravljanje je bilo vrlo lagano. Ravnoteža je bila dobra, stražnji kraj stabilan, ali nije imao prianjanje kao najbolje gume. Snijeg i mokri uvjeti vrlo su zahtjevni za jednu gumu, pa se čini da je njegova prednost u mokrom kočenju došla na račun performansi na snijegu.
Yokohama je bila korak naprijed u prianjanju. Iako nije izgledalo kao da se vozite brzo jer je sve bilo vrlo mirno, pružala je odličnu vuču i kočenje. Dobra guma za snijeg.
Na trećem i četvrtom mjestu, s gotovo identičnim vremenima, bili su novi Continental i budžetska Fronway guma! Continental je bio predvidljiviji i bolji u zavojima, dok je Fronway bila strašna u suhim i mokrim uvjetima, ali je na snijegu bila iznenađujuće solidna. Ovdje se jasno vidi razlika između jeftine gume koja dobro funkcionira samo u jednom uvjetu i premium gume koja je uravnotežena u svim uvjetima.
Drugo mjesto zauzela je nova Pirelli, koja je, kao i na suhom i mokrom, bila zabavna za vožnju. Guma se najbolje ponašala u zavojima, a također je dobro radila s vučom i kočenjem u skretanju. Uživao sam u ovoj gumi, bila je druga po vremenu na stazi i gotovo moja omiljena za vožnju na snijegu.
Ipak, Michelin CrossClimate 2 ponovno je dominirao u rukovanju na snijegu. Tijekom testiranja, već na pola prvog kruga sam pomislio da je riječ o Michelinu jer je jednostavno briljirao na snijegu. Snažno kočenje, odličan privremeni grip, sigurna ravnoteža – imao je sve. Iako ga druge gume možda nadmašuju u suhim i mokrim uvjetima, Michelin i dalje ostaje kralj na snijegu.
Kako se sve ovo slaže s objektivnim testovima poput vuče, kočenja i kruga na snijegu? Prilično dobro. Continental i Yokohama dijelili su prvo mjesto u testu vuče na snijegu, Michelin i Yokohama bili su najbolji u kočenju na snijegu, dok je Michelin očekivano dominirao u testu kruga na snijegu.
Ledena podloga
U rijetkoj promjeni tempa, TyreReviews je ovog puta imao vremena testirati gume na ledu. Pirelli se pokazao najboljim u vuči na ledu, dok je Continental bio vrlo blizu, a budžetska Fronway ponovno se iznenađujuće dobro snašla. U ovom trenutku pretpostavljaju da je Fronway zapravo zimska smjesa oblikovana u cjelogodišnji uzorak.
Kod kočenja na ledu, Yokohama se pokazala izuzetno dobrom, s Continentalom opet vrlo blizu, dok je Michelin zauzeo treće mjesto. To znači da je, u prosjeku, Continental bio najbolji na ledu, iako nijedna od ovih guma nije dizajnirana primarno za vožnju po ledu.
Trošenje guma
Rezultati trošenja u ovom testu ponovno su dobiveni kroz testiranje u stvarnim uvjetima na cesti, što je zlatni standard za testiranje trošenja i pruža preciznije rezultate u usporedbi sa strojnim testovima. Nažalost, zbog visokih troškova, budžetska guma nije bila uključena.
Rezultati su pokazali da je nova Continental guma bila najbolja u grupi, s projekcijom da će prijeći gotovo 50.000 kilometara prije nego što dubina profila padne na 1.6 mm. Kada uzmemo u obzir koliko je guma bila dobra u prianjanju, to je vrlo impresivno. Iznenađenje je bila nova Bridgestone guma na drugom mjestu! U posljednjih nekoliko godina Bridgestone je često podbacivao u testovima trošenja, ali ovaj novi model se izuzetno dobro pokazao, što daje nadu da će se taj trend nastaviti. Ako ste iz Sjeverne Amerike, možda vas zbuni treće mjesto Michelin CrossClimate 2 gume, budući da vaša verzija ima jamstvo na 60.000 milja. Ne brinite, ovo je EU verzija s nižim otporom kotrljanja, ali i manjom početnom dubinom profila.
Kada se usporedi trošenje s cijenom gume, dobiva se omjer vrijednosti, a i tu je Continental bio vodeći, dok je Yokohama zauzela drugo mjesto zahvaljujući dobrom trošenju i niskoj cijeni. Najveći gubitnici bili su Michelin zbog visoke cijene, i Pirelli jer se loše pokazao u testu trošenja.
Michelin je imao najniži otpor kotrljanja, a odmah iza njega slijedio je Dunlop. S druge strane, Yokohama je izgubila dio svojih bodova za vrijednost zbog najvišeg otpora kotrljanja, koji je bio više od 30% veći u usporedbi s najboljim u ovoj kategoriji.
Udobnost
Nažalost, TyreReviews nije imao priliku detaljno testirati udobnost, ali s obzirom na to da su ovo 16-inčne gume, sve su bile prilično glatke tijekom vožnje. Rezultati testa vanjske buke bili su vrlo slični, a prema procjeni, čini se da bi Bridgestone, Dunlop ili Michelin bile najudobnije gume općenito.
Rezultati - Najbolje cjelogodišnje gume
1. mjesto: Continental AllSeasonContact 2
Dobro: Vrlo dobra u upravljanju na suhom, najbolja u upravljanju na mokrom s kratkim kočenjem na mokroj podlozi, najbolja vuča na snijegu, najbolja ukupno na ledu, najmanje trošenje u testu, guma s najboljom vrijednošću, nizak otpor kotrljanja.
Loše: Prošireno vrijeme kočenja na suhom, niska otpornost na akvaplaning.
Zaključak: Nova Continental AllSeasonContact 2 guma pokazala se kao guma koja sve radi dobro. Jedini negativni aspekt koji se može spomenuti je nešto slabija izvedba u zakrivljenom akvaplaningu, te bi mogla biti bolja u kočenju na suhom. No, u svim drugim testovima pokazala se izvrsnom. Također, imala je najniže trošenje, što ju je učinilo najisplativijom gumom po 1000 km. Osim toga, ima nizak otpor kotrljanja, izvrsno prianjanje na snijegu i bila je najbolja na mokroj podlozi, kao i najbolja ukupno na ledu. Ukupno gledano, izvanredan proizvod iz Continentala.
2. mjesto: Bridgestone Turanza All Season 6
Dobro: Dobra u suhim i mokrim uvjetima, dobra otpornost na akvaplaning, nisko trošenje, dobra vrijednost.
Loše: Ispodprosječne performanse na snijegu (ali i dalje znatno bolja od ljetne gume), prosječan otpor kotrljanja.
Zaključak: Nova Bridgestone Turanza All Season 6 je dobro uravnotežena cjelogodišnja guma za blaže klimatske uvjete. Bridgestone se očito fokusirao na poboljšanje trajnosti gazećeg sloja, što je povijesno bila slaba točka, dok je zadržao izvrsne performanse na suhom i mokrom. Performanse na snijegu nisu bile usporedive s najboljim gumama, ali i dalje su znatno bolje od ljetne gume, pa ako živite u regiji gdje rijetko pada snijeg, ovo je izvrstan izbor. Jedina stvar koja je smanjena kako bi se poboljšalo trošenje je otpor kotrljanja, koji je bio relativno visok, no sveukupno gledano, nova Bridgestone guma je izvrstan proizvod.
3. mjesto: Pirelli Cinturato All Season SF3
Dobro: Najbolja na suhoj podlozi s najkraćim zaustavnim putem i najbržim vremenom kruga, vrlo dobra na mokroj podlozi, najbolja otpornost na akvaplaning u testu, vrlo dobra vuča i upravljivost na snijegu, najbolja vuča na ledu, niska razina buke.
Loše: Malo produljeno kočenje na snijegu, najviše trošenje što je rezultiralo najnižom ukupnom vrijednošću.
Zaključak: Pirelli Cinturato All Season SF3 bila bi pobjednik testa da nisu testirani rezultati trošenja, i iskreno, bila je omiljena guma za vožnju. Najbolja je na suhom, jedna od najboljih na mokrom, vrlo dobra u upravljanju na snijegu, a otpor kotrljanja je također na zadovoljavajućoj razini. Visoko trošenje možda neće biti problem za neke, a cijena po 1000 km nije mnogo veća od Michelina. No, ako vam je važno trajanje gume, onda ovo možda nije najbolji izbor. Definitivno pruža najsličniji osjećaj ljetnoj gumi među cjelogodišnjima, što će privući određene vozače.
4. mjesto: Michelin CrossClimate 2
Dobro: Dobar grip na suhom, visoka otpornost na akvaplaning, najbolja na snijegu, najtiša u testu, najniži otpor kotrljanja.
Loše: Dulje kočenje na mokrom, visoka cijena uz prosječno trošenje čini ju skupom po kilometru.
Zaključak: Michelin CrossClimate 2, guma koja je do sada pobjeđivala na svakom testu, pala je na četvrto mjesto iza nove trojke guma. Najveće iznenađenje nije bilo to što je najbolja na snijegu, jer je već poznato da je ova guma izvrsna na snijegu, niti što ima najniži otpor kotrljanja, u čemu je uvijek bila dobra. Iznenađenje je bilo to što nije bila najbolja u kočenju na suhoj podlozi, što je povijesno bila Michelina jača strana. Nadam se da će Michelin donijeti poboljšanja u performansama na mokrom kod sljedećeg modela, čak i ako to znači žrtvovanje dijela performansi na snijegu. CrossClimate 2 i dalje je izvrsna cjelogodišnja guma, ali prema ovom testu, više nije najbolja.
5. mjesto: Dunlop Sport All Season
Dobro: Dobro upravljanje na suhoj i mokroj podlozi, dobro kočenje na snijegu, nizak otpor kotrljanja.
Loše: Produljeno zaustavljanje na suhom i mokrom, najslabije prianjanje na ledu, povećano trošenje što rezultira prosječnom vrijednošću.
Zaključak: Dunlop Sport All Season je još jedna dobra guma, ali nije uspjela parirati novim modelima guma. Asimetrični uzorak učinio ju je ranjivom u upravljanju na snijegu, a iako je bila dobra u testovima upravljanja na suhom i mokrom, imala je poteškoća kod kočenja. S pozitivne strane, imala je nizak otpor kotrljanja i solidne rezultate u trošenju, što ju čini štedljivom na gorivo.