Kada je guma izvan mogućnosti popravka
- Dubina profila je manja od zakonskog minimuma od 1,6 mm.
- Guma je puknuta, istrošena ili oštećena.
- Ako je veličina probijanja veća ili jednaka 6 mm u promjeru.
- Ako je probijanje izvan područja profila i u bočnom zidu.
- Strukturna cjelovitost gume je narušena ili postoji oštećenje uslijed vožnje s praznom gumom.
- Iz sigurnosnih razloga Apex Auto nikada ne bi preporučio popravak gume, već njenu zamjenu.
Dakle, dobili ste probijanje u jednoj ili više svojih guma. To se može dogoditi. Popravak gume je opcija koju treba istražiti umjesto kupnje potpuno nove gume, ali vozači bi trebali znati puni opseg onoga što je zakonski dopušteno popraviti.
Zakon u većini zemalja ima strogu definiciju klasifikacije materijala za popravak i broja popravaka dopuštenih na jednoj gumi. Takve regulacije su nužne kako bi se osigurala sigurnost za sve sudionike u prometu.
Ukratko, popravak gume nije dopušten kada:
- Dubina profila je manja od zakonskog minimuma od 1,6 mm;
- Strukturna cjelovitost gume je narušena ili postoji oštećenje uslijed vožnje s praznom gumom;
- Guma je puknuta, istrošena ili oštećena;
- Postoji oštećenje uzrokovano vanjskim objektom;
- Niti su izložene;
- Postoji bilo kakav znak neispravnih popravaka napravljenih u prošlosti.
Točna lokacija probijanja također je odlučujući faktor. Pravila propisuju da popravci guma moraju ostati unutar središnje tri četvrtine profila, poznate kao “područje manjeg popravka”.
Osim toga, ako je veličina probijanja veća ili jednaka 6 mm u promjeru, popravak uopće nije dopušten. Vozači nemaju drugu alternativu osim investiranja u potpuno novu gumu.
Mogu li se popraviti probijanja na bočnom zidu?
U jednoj riječi, ne. Točnije, probijanje koje se nalazi izvan područja manjeg popravka nije prikladno za popravak zbog svoje blizine bočnom zidu.
Bočni zid je izvan dosega iz jednostavnog razloga. Kada je guma u svakodnevnom radu, ovaj dio podvrgava se značajnoj količini naprezanja. Svi pokušaji popravka u ovom području potencijalno će oslabiti strukturnu cjelovitost gume.
Još jedan faktor je da bočni zid doživljava najviše savijanja u gumi. Malo je vjerojatno da će zakrpa popravka primijenjena ovdje ostati na mjestu dugo vremena, a guma će ponovno propasti.
Još jedna stvar vezana uz bočni zid je da biste trebali izbjegavati daljnju vožnju na deflacioniranoj gumi ako se nadate da ćete je spasiti. Tlak zraka održava oblik gume tijekom vožnje; kada se taj tlak izgubi, bočni zid gume bit će stisnut između felge kotača i ceste, pa će nastavak vožnje proširiti oštećenje izvan područja manjeg popravka.
Drugim riječima, ne vozite na spuštenoj gumi dok je probijanje unutar područja manjeg popravka (i stoga popravljivo). Bočni zid gume mogao bi pretrpjeti dodatna oštećenja koja ga čine nepopravljivim. Bolja opcija je da vozilo odvučete ili zamijenite probušenu gumu rezervnom dok ne stignete do najbliže garaže.