Miješati ili ne miješati gume na vozilu?

U ovoj sekciji naučit ćete ključne informacije o miješanju guma na Vašem vozilu. Prije nego krenete miješati, trebali biste izbjegavati miješanje različitih marki guma i različitih uzoraka profila. Postoje rijetke iznimke za odobrene mješovite postavke guma, ali općenito, proizvođači uopće ne preporučuju miješanje guma.

Za optimalnu sigurnost i performanse, Apex Auto preporučuje ne miješati, već postaviti iste gume na svaku poziciju kotača na Vašem automobilu, tako da svi vozači imaju istu marku, veličinu, uzorak profila, indeks nosivosti i brzinski razred na prednjim i zadnjim gumama.

Kao goli minimum, gume moraju biti u skladu s preporukama koje se odnose na veličinu, indeks nosivosti i brzinski razred, kako je navedeno od strane proizvođača vozila. To je zakonski zahtjev u mnogim zemljama.

Vožnja automobila s setom guma različitih veličina, konstrukcija, indeksa nosivosti ili brzinskih razreda može predstavljati opasnost za vas i druge sudionike u prometu. Uvijek je najbolje slijediti specifikacije proizvođača vozila ili se posavjetovati s kvalificiranim specijalistom za gume.

Kakve su koristi od rotacije guma

Rotacija guma je dokazana strategija za maksimiziranje životnog vijeka guma i ravnomjernog trošenja guma.

Proizvođač vozila imat će prilagođene smjernice za optimalni uzorak rotacije i učestalost rotacije. Uzorak rotacije ovisi o tome imate li simetrične, asimetrične ili smjerne gume.

Ako nema posebnih razmatranja, naša preporuka je rotiranje kotača između prednje i stražnje osovine na redovnoj osnovi.

Što se tiče vremena, odlična prilika je sezonsko prebacivanje između ljetnih guma i zimskih guma. Alternativno, rotacija guma na kilometarskim intervalima između 5.000 km i 10.000 km također je učinkovita.

Ako primijetite znakove neujednačenog trošenja guma, razmotrite rotiranje guma još češće. I zamolite svog prijateljskog susjedskog trgovca guma da provjeri ima li neujednačenosti kotača ili druge mehaničke probleme. Oni mogu napraviti potrebne korekcije.

Rezervne gume punih dimenzija istih veličina i konstrukcije kao i redovne gume također bi trebale biti uključene u rotaciju guma. Prije uključivanja rezervne gume, međutim, ne zaboravite provjeriti i prilagoditi tlak zraka u njoj.

Govoreći o tlaku zraka, također biste trebali prilagoditi tlak zraka prema preporuci proizvođača vozila za novu poziciju kotača, budući da se specifični tlakovi za prednje gume i stražnje gume mogu razlikovati.

Rotirane gume također mogu utjecati na sustav praćenja tlaka u gumama (TPMS), ako je vaš automobil opremljen tim sustavom. Posavjetujte se s uputama za vlasnike ili kvalificiranim servisnim stručnjakom kako biste napravili odgovarajuće prilagodbe i rekalibrirali sustav.

Možete li miješati različite marke guma i uzorke profila na svom vozilu?

Prije svega, naše upute su da postavite iste gume na sve pozicije kotača vašeg vozila.

Međutim, ako miješanje postane neizbježno zbog nedostatka dostupnosti ili financijskih ograničenja, tada je moguće miješati marke guma i uzorke profila – ali samo pod uvjetom da vozači postave par guma s istim uzorcima profila i markama na istu osovinu. To znači postavljanje para identičnih guma na stražnju osovinu, ili para identičnih guma na prednju osovinu.

Također može biti moguće miješati gume s različitim indeksima nosivosti i brzinskim razredima ako su indeksi nosivosti i simboli brzine veći od minimalnog praga preporučenog od strane proizvođača vozila (dodatno opterećenje naspram standardnog opterećenja). U tim slučajevima, postavite gume s višim ocjenama na stražnju osovinu.

Miješanje guma s različitim dubinama profila

Ako mijenjate samo dvije gume na svom vozilu, nove gume vjerojatno će imati dublju dubinu profila od starijih guma.

Miješenje različitih dubina profila općenito je dopušteno. Industrija guma preporučuje postavljanje novih guma na stražnju osovinu. To će omogućiti veći prijanjanje stražnje osovine i ublažiti moguće stanje preokretanja ili gubitka stabilnosti vozila na klizavim površinama.

Međutim, mogu postojati iznimke. Neki proizvođači automobila preporučuju postavljanje novih guma na prednju osovinu, na primjer, ako je automobil s pogonom na prednje kotače. Posavjetujte se s priručnikom proizvođača vozila ili specijalistom za gume za daljnje informacije

Odobreno miješanje guma

Neki automobili su tvornički opremljeni gumama različitih veličina između stražnjih i prednjih osovina. Te kombinacije guma specifične su za automobil i zahtijevat će posebne postupke prilikom zamjene. Uvijek slijedite preporuke proizvođača vozila.

Facebook
Twitter
Email
Print