Što trebate znati o vožnji sa novim gumama

Nove gume zahtijevaju malo nježnog “izlizanja”. Otkrijte zašto – i kako voziti s novim gumama kako biste optimizirali performanse i sigurnost.

Jeste li upravo vozili novi automobil s tržišta? Ili možda imate nove gume, svježe s proizvodne linije, koje zamjenjuju Vaš set koji je dobro iznošen?

Prije nego što stisnete gas da vidite što te nove gume mogu, trebate znati nešto: baš kao i nove cipele, nove gume moraju proći kroz razdoblje prilagodbe prije nego što mogu voziti na svojim najboljim. Otkrijte zašto i pratite naše savjete kako biste sigurno pripremili svoje nove gume za dugoročnu upotrebu.

Što je drugačije u novim gumama?

Postoji nekoliko čimbenika koji će učiniti da se vaše nove gume ponašaju malo drugačije u odnosu na stare.

Maziva. Tijekom proizvodnje koristi se odvajajuće mazivo kako bi se olakšalo uklanjanje guma iz njihovih kalupa. Ova tvar ostaje na profilu dok se ne istroši na cesti. Prije nego se potpuno istroši, moglo bi smanjiti vašu vuču.

Antioksidansi. Oni se nanose kako bi pomogli da guma ne propadne kada je izložena okolišnim čimbenicima poput promjenjivih temperatura i kisika. Mogu učiniti gume klizavima na početku.

Dubina profila. Nove gume prirodno imaju maksimalnu dubinu profila. Ovaj svježi profil je tvrd, glatko, dubok i može se osjećati kao nepropusni, debeli jastuk između vas i ceste. To može dovesti do nečega što se naziva “škripanje”.

Što je "škripanje profila" u novim gumama?

Škripanje profila, ili škripanje guma, je malo viška kretanja koje možete osjetiti kad upravljate vozilom koje je nedavno opremljeno novim gumama. Ovo kretanje dolazi od fleksibilnosti u gumama između površine profila i karkase.

Za usporedbu:

Glatke utrke guma – bez profila – imaju malo ili nimalo škripanja. Zimske gume – s dubokim profilom – imaju veliku količinu škripanja.

Zar nije duboki profil dobra stvar u novim gumama?

Pomislili bi da jest. Ali zapravo, bolje radi nakon što je neko vrijeme provela na asfaltu, malo “izlizana”. Nakon što se to dogodi, gume su u mogućnosti iskoristiti svoje optimalne mogućnosti prianjanja i rukovanja.

Kako izlizati nove gume?

Upravljajte lagano, nježno – glatko ubrzavanje, kočenje i skretanje – tijekom prvih 500 milja. To će sigurno pripremiti vaše gume za redovite performanse. Nakon ovog korištenja, maziva i druge tvari koje se koriste u proizvodnom procesu bit će potpuno istrošena.

Što učiniti:

  • Držite se suhih cesta, ako je moguće.
  • Vozite s umjerenom brzinom.
  • Ostavite veći razmak između Vas i vozila ispred, jer Vaši putnički razmaci mogu biti duži.

Što ne činiti:

  • Oštro ubrzavati.
  • Jako kočiti, ako možete izbjeći.

 

Maziva koja se koriste za montiranje gume na kotač mogla bi uzrokovati klizanje gume / felge ako pritisnete papučicu gasa ili naglo kočite – stoga je izbjegavanje jednog od tih postupaka tijekom prvih nekoliko stotina milja posebno važno.

Razdoblje prilagodbe za gume - i vozače

Čak i ako ste zamijenili svoj automobil istom markom i modelom guma koje ste prije imali, možda ćete primijetiti razliku u osjećaju vožnje. Vjerojatno su vaše stare gume imale vrlo malu dubinu profila kad ste ih zamijenili. Gume s vrlo malo profila obično brže reagiraju, jer ima manje profila koji se mora saviti tijekom manevriranja. Dakle, nove bi se mogle osjećati nešto manje odzivno prije nego što se potpuno razrade.

Osim što omogućuje vašim gumama da se prilagode i počnu raditi na svojim najboljim, blago razdoblje prilagodbe dat će vam priliku da se prilagodite svojim novim gumama.

Lagano razdoblje prilagodbe, praćeno kontinuiranom brigom

Lagano vozite na tim novim gumama neko vrijeme, i one će vas nagraditi dugotrajnom, pouzdanom uslugom. Kako biste osigurali to, čak i nakon ovog razdoblja prilagodbe, preporučuje se da redovito provjeravate zdravlje guma. Pazite na:

  • Dovoljnu dubinu profila
  • Ispravan tlak u gumama
  • Bilo kakvi znakovi trošenja ili oštećenja

 

Dobro održavane gume pružit će vrhunske vozačke performanse i čuvati Vas sigurnima na cesti.

Facebook
Twitter
Email
Print