Pogled iznutra na komponente koje čine automobilsku gumu

Moderne gume za putnička vozila imaju složenu strukturu. Gume od gume na kojima danas vozimo nastale su tijekom više od stoljeća. Nastavite čitati kako bismo rasčlanili modernu gumu.

Komponente gume mogu se grupirati u dva glavna strukturna elementa: gazni sloj i pojasevi te okvir. Ovi elementi sastoje se od nekoliko slojeva.

Počevši od površine ceste i krećući se prema jezgri gume, pogledajmo pojedinačne komponente. Također ćemo otkriti koju ulogu ove komponente igraju.

Gazni sloj: Komponente koje Vas drže na cesti

Započnimo s vanjskim slojevima koji čine gazni sloj gume. Ova glavna gumenasta komponenta obuhvaća okvir i pruža niski otpor kotrljanju, optimalno upravljanje, dug životni vijek i dobru potrošnju goriva.

 1. Gazni sloj. Izrađen od sintetičke i prirodne gume. Na novoj gumi, ova teksturirana površina osigurava visoku kilometražu, dobro prianjanje na cesti i izbacivanje vode. To znači sigurnu vožnju u svim uvjetima. Gazni sloj gume povezan je s cestom i bočnim zidom, i ima tri područja:

  • Kap: Ovo je dio gume koji je najviše u kontaktu s cestom. Pruža prianjanje na svim cestovnim površinama, otpornost na trošenje i stabilnost u smjeru.
  • Baza: Ispod kape, baza smanjuje otpor kotrljanju i oštećenje unutarnje strukture gume – okvira.
  • Ramena: Na vanjskim rubovima gaznog sloja, ovo područje tvori optimalan prijelaz s gaznim slojem na bočni zid gume.

 

 2. Bezšavne slojevite kape. Ovaj sloj, koji se nalazi izravno ispod gaznog sloja, omogućuje putovanje velikim brzinama. Zamislite da skupljate duljinu konca u kuglu, motajući ga u krug. Bezšavne slojevite kape su malo poput toga. Sastoje se od jedne, jake niti od najlona, ugrađene u gumu. Ova nit spirala se oko opsega gume, s jedne strane na drugu, bez preklapanja.

 3. Pojasevi od čelične žice. Jaki čelični kablovi pružaju gumi krutost u ovom sloju, što:

  • Povećava zadržavanje oblika i stabilnost u smjeru
  • Smanjuje otpor kotrljanju
  • Povećava kilometražu gume.

Okvir: Unutrašnje komponente Vaše gume

Sada otkrijmo unutrašnjost gume, poznatu kao okvir ili oklop. Okvir amortizira gumu i sadrži zrak – djelujući poput unutarnje gume. To je zrak – ne sama guma – koji nosi opterećenje. Zato je pritisak u gumi tako važan. Svi koji su ikada imali probušenu gumu dobro znaju to!

 4. Tekstilni slojevi. Ovaj sloj tekstila – posebno gumeni rayon ili poliester – kontrolira unutarnji tlak gume i održava njezin oblik.

 5. Unutarnja obloga. Nepropusni sloj od butilne gume koji ispunjava nekoliko važnih funkcija:

  • Zatvara zračnu unutarnju komoru, kontrolirajući tlak gume
  • Djeluje kao unutarnja guma u modernim, bežičnim gumama za automobile.

 

 6. Bočni zid. Vanjski zid vaše gume – povezan s gaznim slojem preko ramena gaznog sloja. Napravljen od prirodne gume, bočni zid štiti okvir od vanjskih oštećenja i atmosferskih uvjeta.

Obod gume: Povezivanje vaše gume s kotačem

Dio okvira, komponenta oboda gume čini rub gume koji sigurno sjedi u utoru kotača. Ovdje je guma pričvršćena na kotač zahvaljujući pritisku zraka. Obod se sastoji od tri dijela.

 7. Ojačanje oboda. Napravljeno od najlona ili aramida – vrste jakog, otpornog na toplinu, sintetičkog vlakna, ovo fina ožičenje:

  • Povećava stabilnost u smjeru
  • Olakšava precizan odziv upravljanja.

 8. Vrh oboda. Stabilizirajući klin od sintetičke gume. Vrh oboda obavlja iste zadatke kao i ojačanje oboda, dok istovremeno pruža dodatnu udobnost upravljanja.

 9. Jezgra oboda. Srce oboda, sastavljeno od čelične žice ugrađene u gumu. Jezgra osigurava da guma čvrsto sjedi na rubu kotača.

Pročitajte više ovdje o tome kako se ove komponente spajaju u procesu izrade gume.

Facebook
Twitter
Email
Print