Čimbenici koji utječu na kilometražu guma

Dugoročna kilometraža vaših guma ovisi o mnogim čimbenicima. Objasnit ćemo što su ti čimbenici i što možete učiniti kako biste produljili vijek trajanja svojih guma.

Niska do srednja razina utjecaja na kilometražu guma

Postoje dva čimbenika koji imaju nizak do srednji utjecaj na kilometražu guma – širina gume i prekomjerno napuhavanje.

Širina gume: Šire gume imaju veći kontakt s cestom. To rezultira manjim tlakom na tlu, što smanjuje trošenje guma i povećava vijek trajanja vaših guma. Međutim, ponašanje upravljanja gume također je poboljšano. Pa ako vozite automobil na sportski ili agresivan način, bit će neki utjecaj na kilometražu guma.

Ako izbjegavate vožnju ili okretanje uglova previše agresivno, ili ubrzavate i usporavate prebrzo, tada možete očekivati veću kilometražu svojih guma.

Prekomjerno napuhavanje: Ako je tlak napuhavanja previsok za opterećenje vozila, tlak na tlu će se povećati oko središta kontakta gume. To će povećati trošenje tog dijela gume.

Najbolja praksa je provjeravati tlak u gumama svaka dva do četiri tjedna. Također slijediti preporuke proizvođača vozila za djelomično i puno opterećenje prilikom napuhavanja guma.

Srednji utjecaj na kilometražu guma

Srednje faktore koji utječu na kilometražu guma je raznoliko, ali ovi savjeti za preventivno održavanje mogu umanjiti njihov utjecaj.

Pogonska osovina: Trošenje guma bit će veće na pogonskoj osovini automobila nego na osovini koja se slobodno kotrlja. U slučaju vozila sa pogonom na stražnje kotače, postoji uravnoteženiji odnos trošenja između guma na prednjim i stražnjim osovinama. Kod vozila s pogonom na prednje kotače, trošenje prednjih guma povećava se zbog sila upravljanja koje djeluju na prednju osovinu.

Najbolja tehnika za produljenje vijeka trajanja guma u ovom slučaju je rotacija guma. I to obavljena u redovitim intervalima tijekom godine, tj. prilikom prelaska s ljetnih guma na zimske gume.

  • Za vozila sa stražnjim ili četverostranim pogonom, rotirajte gume s stražnjih osovina na prednje, a prednje gume premjestite na suprotne strane stražnje osovine.
  • Za vozila s pogonom na prednje kotače, premjestite gume s prednjih osovina na istu poziciju stražnje osovine, a stražnje gume premjestite dijagonalno na suprotne strane prednje osovine.
  • X-obrazac je još jedna mogućnost za vozila s pogonom na prednje kotače, gdje se sve gume premještaju dijagonalno na drugu osovinu i drugu poziciju.

Imajte na umu da su obrasce rotacije guma ograničeni za gume s usmjerenim uzorkom; mogu se samo premjestiti s istih pozicija na prednjim na stražnje osovine, i obrnuto – ne s jedne strane na drugu.

Nadalje...

Stanje ceste: Dok vozite vozilo normalno, utjecaj površine ceste je relativno mali. Međutim, grub i abrazivan cestovni sloj može značajno smanjiti vijek trajanja vaših guma ako istovremeno vozite automobil agresivno.

Naš je savjet da izbjegavate loše održavane ceste kad je to moguće. Ili ne odlazite često izvan ceste bez odgovarajućih guma. Ako su ceste s grubim površinama redoviti dio vaših putovanja, razmislite o ugradnji posebnih guma za sve terene.

Okolišna temperatura: Kemijska i fizikalna svojstva ljetnih i zimskih guma optimizirana su za određene radne temperature. Pri temperaturama ispod 45˚F, ljetne gume će se brže trošiti. Pri temperaturama iznad 45˚F, zimske gume će se brže trošiti.

Ključno je montirati gume koje su prikladne za sezonu. To nije samo faktor za produljenje vijeka trajanja guma. Održavat će performanse i sigurnosne karakteristike vašeg automobila tijekom cijele godine.

Visoki utjecaj na kilometražu guma

Sada dolazimo do najznačajnijih čimbenika koji utječu na kilometražu guma, i i ovdje vozač može napraviti razliku.

Sastav gaznog sloja: Pri razvoju guma, postoje konflikti između ciljeva za mokro prianjanje, trošenje i otpor kotrljanja. To znači da se jedno svojstvo ponekad jača na račun drugog (iako su suvremene premium gume napravljene s sofisticiranim silicijevim spojevima gaznog sloja koji pomažu u ublažavanju uobičajenih kompromisa između trošenja i mokrog prianjanja).

Kada tražite novi set guma, pomaže istražiti posebne prednosti dizajna sastava guma. Na taj način, neće vas iznenaditi kada gume pokažu znakove trošenja ranije nego što ste možda mislili.

Stil vožnje: Brza i sportska vožnja značajan je faktor u životnom vijeku vaših guma. Jaka ubrzanja i kočenje – plus brze brzine skretanja – značajno povećavaju trošenje guma.

Dokle god se pridržavate zakona o sigurnosti u prometu, nećemo vas poučavati o vašem stilu vožnje. Ali ako biste vozili malo sporije ili ubrzavali s manje snage, to bi daleko otišlo u produljenju vijeka trajanja vaših guma.

Još...

Tlak i opterećenje: Ako je tlak napuhivanja guma premalen za opterećenje vozila, može doći do proklizavanja na kontakt-površini između ramena gume i centra. To povećano proklizavanje dovodi do većeg trošenja i smanjenja vijeka trajanja gume.

Neizbježno će biti putovanja do trgovine ili odmor na cestama gdje automobil mora nositi puno opterećenje. Ali u svim ostalim situacijama, nemojte držati ništa više od potrebnog u prtljažniku automobila. Pokušajte smanjiti opterećenje i prilagodite tlak u gumama između normalnog i punog opterećenja prema potrebi. Održavanje preporučenog tlaka u gumama također je faktor za bolju potrošnju goriva.

Geometrija ovjesa: Loše podešena upravljačka i geometrija ovjesa imaju ogroman utjecaj na vijek trajanja vaših guma i obično su prepoznatljivi kao nepravilno trošenje na ramenu gume.

Ako sumnjate da postoji problem s upravljanjem ili ovjesom, posebno nakon neočekivanog udarca poput udubljenja na cesti ili udarca u rubnik, trebate posjetiti lokalnu garažu na pregled.

Snaga motora: Automobili s većom snagom i većim okretnim momentom mogu smanjiti kilometražu guma tijekom vremena – ali to također ovisi o tome kako vozač koristi mogućnosti vozila.

Za automobile s većim okretnim momentom, najbolja opcija bit će guma izuzetno visokih performansi (UHP), koja je posebno dizajnirana da odgovara mogućnostima automobila izuzetno visokih performansi.

Facebook
Twitter
Email
Print