Tlak u gumama – kontinuirano pratite u stvarnom vremenu

Prednosti sustava za praćenje tlaka u gumama (TPMS)

Sigurnost i udobnost vožnje izravno su povezani s dugoročnim stanjem Vaših guma. Ako su u lošem stanju, samo je pitanje vremena kada će doći do nesreće. Na primjer, otprilike 40 posto svih slučajeva neočekivanog pucanja guma uzrokovano je nedovoljno napumpanim gumama.

  • TPMS kontinuirano prati tlak napuhivanja guma i upozorava vozača ako padne ispod određene razine.
  • Ova sigurnosna značajka također smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2 vašeg automobila.
  • Karakteristike performansi guma su optimizirane, a vijek trajanja guma je produžen.

 

Kako bi se riješio ovaj problem, Continental je razvio sustav za praćenje tlaka u gumama (TPMS) koji radi s senzorima na kotačima i sustavima kočenja kako bi vozača upozorio na niske razine tlaka u gumama putem upozoravajućeg svjetla na kontrolnoj ploči automobila.

TPMS kontinuirano i pouzdano prati tlak napuhivanja u stvarnom vremenu. U slučaju gubitka tlaka ispod sigurnog praga, odmah upozorava vozača da poduzme akciju. Kada se koristi ispravno, TPMS može poboljšati sigurnost vožnje eliminirajući čest uzrok nesreća.

Zvuči prilično impresivno, zar ne? Pa, to nije sve. Još jedna prednost ove neprocjenjive sigurnosne značajke je smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 vašeg automobila.

Ako su gume automobila nedovoljno napumpane za samo 0,3 bara, na primjer, vozilo troši 1,5 posto više goriva – i proizvodi odgovarajuće veću količinu emisija CO2.

Postoji mnogo više prednosti TPMS-a, uključujući:

  • Optimizacija karakteristika performansi guma, od performansi kočenja do zaštite od akvaplaninga;
  • Produženje vijeka trajanja guma;
  • Upozorenje na brzinu;
  • Sustavi izgrađeni modularnom arhitekturom za skalabilne funkcionalnosti;
  • Kompatibilnost s kompletnim spektrom Continentalnih mehaničkih rješenja.

Napredna direktna mjerenja za tlak sa TPMS-om

Pogledajmo malo bliže unutrašnjost sustava za praćenje tlaka u gumama. Kako to funkcionira?

Očitanja se uzimaju izravno iz gume. Senzori na baterije montirani na obod i integrirani u ventil mjeri tlak u gumama. Ti podaci su kodirani i preneseni visokofrekventnim signalom do prijemnika. Posvećeni softver u upravljačkom uređaju zatim obrađuje informacije i prikazuje ih na kontrolnoj ploči vozila.

Učinkovito, zahvaljujući ovim posvećenim senzorima, vozač sada ima potpunu nadzor nad promjenama tlaka u gumama. I što je najvažnije, upozorava se prije nego što dođe do kritične situacije.

Softver TPMS-a je toliko sofisticiran da, nakon procjene prikupljenih podataka, može izračunati stopu propuštanja tlaka. Dodatne funkcije softvera su standardizirana upozorenja pri približavanju određenim granicama, stalna usporedba temperature gume, automatska identifikacija guma i provjere rezervnih guma.

TPMS čak može razlikovati je li vozilo u pokretu ili stoji, i prilagođava frekvenciju senzora prema tome. Kada vozilo vozi, na primjer, tlak u gumama i temperatura gume se prate svakih nekoliko sekundi, a TPMS neprekidno prikazuje očitanja. Međutim, ako vozilo stoji, TPMS uzima mjerenja između duljih intervala. Očitanja se prenose tek nakon što je detektirana promjena tlaka.

Zakonski propisi u Europi za TPMS

Europska komisija donijela je zakon koji zahtijeva integrirane sustave za praćenje tlaka u gumama u sve nove automobile proizvedene od 2014. godine.

Mnogi automobili već uključuju TPMS kao standardnu opremu. Ti sustavi također mogu omogućiti dostupnost svojih podataka drugim sustavima vozila, kao što je sustav kočenja. Međutim, čak i ako vaše vozilo ima TPMS, to ne znači da biste trebali potpuno prestati provjeravati tlak u gumama povremeno. Continental preporučuje provjeru tlaka u gumama jednom svaka dva do četiri tjedna kao rutinsku preventivnu mjeru.

Facebook
Twitter
Email
Print